Hvorfor så langt
Utstyr
  • Canon Eos 50
  • f1,8 50mm
  • Brennvidde50mm
  • Blender-
  • FilmtypeElite EC 100
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriArkitektur
  • Lastet opp
  • Visninger124
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_2619} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (10)
Avsluttet .

Är det kanske vår vän Björkum som kommer därborta ? Mäktig byggnad..trevlig inramning av motivet..kanske hade ett vidvinkel förstärkt det hela ?..annars bra..
Tom B.

Nydelig !
Ikke for å kverulere, men se for deg hva du kunne gjort i photoshop. Tatt vekk mannen (muligens satt inn noe annet), strammet opp og gitt det en tekstur som hadde understreket arkitekturen. Uten at ''the doors'' er spesielt bra legger jeg det inn en gang til for å prøve å vise hva jeg mener...
terje s.

Gunte – tror ikke det er Bjørkum nei...han går sikkert med stokk, eller kanskje ville ha svevet (gjerne baklengs) to meter over bakken iført litt julepynt? Nei et spennende bilde av BB må bli tatt ute i naturen – langt fra menneskelige inngrep. Vidvinkel? Hvem har nå med seg det overalt – men jeg ser hvor du vil?

Tom jeg synes du virker utrolig motivert for å omvende massene. Du ser jo ”muligheter” i det meste. En dag, kanskje når jeg tror på at jeg mestrer teknikken i så stor grad at jeg kan bruke den til å understreke mine hensikter med et bilde, ikke ”kuppe” dem. Man må ha litt tro på det man gjør...
Kenneth E.

Hvorfor har det seg slik at mange av kommentarene på en del bilder på foto.no dreier seg om at mennesker er i veien. Enten det gjelder sport/arkitektur/natur eller andre kategorier så er det alltid noen som sier at'' menneskene i bakgrunnen er forstyrrende osv''. Hvorfor er det forstyrrende med mannen på dette bildet. Hva annet skulle man satt inn Tom? Hadde vært artig å høre hvorfor Tom syntes det er dumt at det er en mann i bildet. Personlig syntes jeg det ga bildet et fint referansepunkt slik at vi ser hvor stor og flott arkitekturen er. Hadde vært gull om du kunne fått med hvor i verden dette er. Bra bilde Terje...stå på.
Ivar H.

Eg er einig i at mannen i bilete gjer seg, men eg synest det er feil person, han ser ut som ein tilfeldig turist som har gått seg vill. Elles synest eg dette biletet er bra som det er, utan manipulering, men ein veit jo aldri korleis det vert før ein har prøvd...
Tom B.

Jeg synes ikke at det er feil at mannen er der, jeg bare peker på at bildet (som de fleste) kan forbedres. Kanskje de forstyrrende elementene bak mannen kan tas vekk. Jeg har sendt Terje en raskt sammenrasket manipulert versjon av bildet. Det påstår jeg ikke er bedre enn originalen, men det indikerer hva som kan gjøres med små og raske grep. Terje får bestemme sjøl om ha vil vise det. Jeg synes personlig at det er litt på kanten å gjøre slikt med andres bilder - selv om det hadde vært morsomt om noen gjorde det med mine...
Are G.

Tom... har lagt merke til at alle komentarene dine går på at fotografen må ødelegge bildet i photoshop, mener du at fotografi ikke er noe verdt før de er kjørt sønder og sammen i en datamaskin ??
terje s.

Kenneth – Louvre i Paris

Tom - Det er helt i orden, at du gjorde det på den måten...men jeg synes ikke resultatet var så gjennomarbeidet at jeg legger det ut. Kanskje jeg selv skal forsøke?
Paul Sigve A.

Arkitekturbilder kan tjene ulike hensikter. Noen har ambisjoner om å bruke arkitektur for å skape et interessant bilde som ikke nødvendigvis sier noe om hvordan bygget ser ut. Bildet forsøker mao å skape sin egen orden med god hjelp av arkitektoniske former. Andre tar arkitekturbilder for å formidle arkitektur uten for mye personlig fargelegging. Dette bildet mener jeg tilhører sistnevnte forenklede kategori. Her får vi inntrykk av den veldige søylegangen. Takets enorme detaljrikdom kan studeres. Lyset fra siden gir inntrykk av de veldige søylene som står tett i tett bortover. Og mannen gir inntrykk av bygningens størrelse. Slik sett er ikke bildet spesielt ambisiøst i forhold til å bruke et personlig uttrykk. Bildet formidler arkitekturen på en grei måte, og dersom det var ambisjonen har fotografen langt på vei lykkes.
terje s.

Paul – Andre tar igjen arkitekturbilder som formidler arkitekturen uten personlig uttrykk for å underbygge en mening – sette det i en kontekst.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu