Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1002771} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
God komposisjon og fint håndverk preger dette bylandskapet. Flott :)
Hans Petter S.
Ja et godt komponert bybilde dette! Skarp og fint, med flotte farger og detaljer! Skyene er med på å øke spenningen i bilde. Bra!
johnny s.
Her synes jeg objektivbruk, kameravinkel og komposisjon passer perfekt, og det hele elegant presentert.
Bygningene stiger opp bak det friske grønne i en dybdeskapende bue rundt et godt tyngdepunkt.
Trafikken og røde element spiller på lag med god vinkel og retning i bunn, og skyene bak.
Veldig fasinerende og avstemte fargenyanser over det hele.
Bygningene bak til høgre dras inn mot en bil godt plassert i samme spesielle sterke farge som jeg føler skaper en ekstra spenning og dybde i bildet.
Ingen elementer som tangerer eller stikker så vidt hull i kantene.
Om høgre side kunne tålt en mm til har du vel prøvd, men funnet det best slik. Jeg vet ikke hva som støtter best imot høybygga til venstre.
At bildet er pent skarpt over det hele er vel nesten unødvendig å nevne, for hvis ikke så hadde vi nok ikke fått sett det:-)
/j
Bjørnar P.
Takker for mange fine tilbakemeldinger.
Jonny: Husker ikke hva som var utenfor bildekant på høyre side. Det er litt å hente på høyre side av originalen (noen mindre boligblokker), men disse måtte jeg ofre for å få til en oppretting av styrtende linjer.
Walter S.
Et overbevisende bilde av et nok så komplisert motiv med et vir-var an objekter på kryss og tvers - og likevel kom du ut med et bilde som oppfattes som rolig og avslappet. merkelig?
Jeg tror at svaret er at komposisjonen er valgt med slik omhu at avslutningen på alle 4 sider har blitt så ren. faktisk så har du greid å skildre et travelt gatekryss i en millionby som Shanghai med bare å kutte 1 (EN!!) bil i to. Likeså med alle skyskraperne. Formatet er jo med på å "bestemme" litt, hvor mye som skal være med. Dette har du fått til uten å "slakte" noe eller vise bruddstykker.
Å vise frem en slik skyline uten styrtende linjer, viser også at her har det vært mye omtanke og god planlegging, samt en god porsjon teknisk kunnskap involvert.
Fargene er noe tilbakeholdne (i forhold til min egen preferanse), men også dét er med på og ikke bombardere betrakteren med mye glorete farger, og dermed opprettholder inntrykk av ro i bildet.
Her er det gode strukturer hele veien også himmelen er spennende! Er sold stykke foto-arbeid, Bjørnar!
Mvh,
Walter
P.S.: Hvis man skroller bildet ned, til bilderammen nede tangerer bro-rekkverket på høyre siden, så har du faktisk et "bilde i bilde", et dynamisk skyskraper-landskap med rent kutt av bare trær og busker i nedre bildekant.
:o)
Bjørnar P.
Walter: Takker for fyldig tilbakemelding. Er ganske obs på styrtende linjer, og sjekker som regel den elektroniske vateren før jeg tar bildet. I tillegg bruker jeg den automatiske opprettingsfunksjonen i Lightroom der det er nødvendig. Enig i at et bilde med bare trær og skyskrapere hadde vært et alternativ, men det ville kanskje gitt et falskt inntrykk av byen? Det ser jo nærmest ut som skyskraperne befinner seg i en skog... :).
Jeg liker mettede farger, men ikke at det bikker over til å bli glorete og lite troverdig. Mener jeg fant en brukbar balanse.
Jostein S.
Hei
Enig med resten. Et utrolig bra bilde
Kjempeflott komposisjon
Liker MOTIVET
Du har jo alltid kvalitet i dine bilder rent teknisk
Jostein
Roar K.
Kompen står som en påla som turnkommentator Pål Clasen pleide å si.
Ingenting å si på skarphet, farger og detaljer heller.
Roar
Bjørnar P.
Takker for hyggelige tilbakemeldinger.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Bygningene stiger opp bak det friske grønne i en dybdeskapende bue rundt et godt tyngdepunkt.
Trafikken og røde element spiller på lag med god vinkel og retning i bunn, og skyene bak.
Veldig fasinerende og avstemte fargenyanser over det hele.
Bygningene bak til høgre dras inn mot en bil godt plassert i samme spesielle sterke farge som jeg føler skaper en ekstra spenning og dybde i bildet.
Ingen elementer som tangerer eller stikker så vidt hull i kantene.
Om høgre side kunne tålt en mm til har du vel prøvd, men funnet det best slik. Jeg vet ikke hva som støtter best imot høybygga til venstre.
At bildet er pent skarpt over det hele er vel nesten unødvendig å nevne, for hvis ikke så hadde vi nok ikke fått sett det:-)
/j
Jonny: Husker ikke hva som var utenfor bildekant på høyre side. Det er litt å hente på høyre side av originalen (noen mindre boligblokker), men disse måtte jeg ofre for å få til en oppretting av styrtende linjer.
Jeg tror at svaret er at komposisjonen er valgt med slik omhu at avslutningen på alle 4 sider har blitt så ren. faktisk så har du greid å skildre et travelt gatekryss i en millionby som Shanghai med bare å kutte 1 (EN!!) bil i to. Likeså med alle skyskraperne. Formatet er jo med på å "bestemme" litt, hvor mye som skal være med. Dette har du fått til uten å "slakte" noe eller vise bruddstykker.
Å vise frem en slik skyline uten styrtende linjer, viser også at her har det vært mye omtanke og god planlegging, samt en god porsjon teknisk kunnskap involvert.
Fargene er noe tilbakeholdne (i forhold til min egen preferanse), men også dét er med på og ikke bombardere betrakteren med mye glorete farger, og dermed opprettholder inntrykk av ro i bildet.
Her er det gode strukturer hele veien også himmelen er spennende! Er sold stykke foto-arbeid, Bjørnar!
Mvh,
Walter
P.S.: Hvis man skroller bildet ned, til bilderammen nede tangerer bro-rekkverket på høyre siden, så har du faktisk et "bilde i bilde", et dynamisk skyskraper-landskap med rent kutt av bare trær og busker i nedre bildekant.
:o)
Jeg liker mettede farger, men ikke at det bikker over til å bli glorete og lite troverdig. Mener jeg fant en brukbar balanse.
Enig med resten. Et utrolig bra bilde
Kjempeflott komposisjon
Liker MOTIVET
Du har jo alltid kvalitet i dine bilder rent teknisk
Jostein
Ingenting å si på skarphet, farger og detaljer heller.
Roar