Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_94130} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Likte ikke blikket her. Ser litt ut som om hun har blitt ropt på og løfter hodet og sier; Hæææ?
ePsen
Toini B.
Personlig elsker jeg blikket, men smaken er som baken. Takk uansett!
André M.
Blikket er helt herlig, og ansiktet fint innrammet av håret. Og jeg deler ikke Espens tolkning av hva som skjer her... Og jeg tror tolkning ofte henger sammen med dagsform (;-)
Kunne tenkt meg litt mer kontrast. Opplever at kornene burde vært mørkere og at høylysene på kinnene burde vært en tanke lysere.
- André
Espen P.
André Marhaug - Så det du sier er at om min dagsform er bedre i morra, så vil jeg ha din korrekte opplevelse av bildet?
ePsen
André M.
Min opplevelse av bildet er subjektiv. Og sikkert påvirket av dagsformen den også (som for øvrig pleier å være jevnt blid ;-)). Min opplevelse av bildet er ikke korrekt. Den er bare min egen, og thats it. Jeg syntes din kommentar til bildet lå nært opp til totalslakt, og kunne ikke dy meg å kommentere din kommentar når jeg følte at dette var urettferdig. Min mening bare.
Ragnar W.
Tror ikke det har noe med dagsformen til Espen A å gjøre, men med personlighet. Espen drar tilsynelatende med seg sin uenighet med Toini på dette bildet bilde nr. 121099 og overfører hit.
Greit nok hvis du mener det du sier, men ikke finn på slikt bare for å hevne deg da, det blir jo litt for dumt, eller hva?
Til bildet.
Jeg synes det fungerer bra, blikket og det hele. Ikkeno problemer med lys/skygge denne gang.
Men jeg kan jo ikke la være å etterlyse en versjon uten, eller iallefall med mindre kornighet. Som vanlig!
Blikken er bra, men litt for mye korn syns jeg. Men stilen er meget bra. Ok.
Espen P.
Ragnar; he he, ja du verden. Dette var saklig :)
Det finnes hjelp å få for dette :)
ePsen
Finn M G.
Her trenger tragedien seg på og legger seg tykt i opptil flere lag! Det blir understreket i bruken av kort brennvidde (som vanlig når det gjelder dine portretter), og i belysningen; de mørke feltene rundt øynene. Tragedien er så påtrengende at man kan lure på om hun vil klare seg eller om rullgardinen går ned for godt... :-)
Selv om dette ikke er et bilde jeg akkurat ville ha hatt på veggen, synes jeg likevel bildet er meget bra, du har din egen stil Toini, flott! Men som du skjønner ville det aldri falle meg inn å portrettere en kvinne på denne måten. Men det er vel fordi jeg er mann? Jeg la nettopp inn et bilde av en tankefull kvinne, men du tar den altså helt ut...
Men altså; i motsetning til deg som ikke hadde særlig sans for mine bilder, ser jeg at du har dine kvaliteter. Jeg kommer heller aldri til å henge et bilde av Edvard Munch i stua, til det er jeg en for gjennomsyra optimist. Når man har passert 40 og ens beste venn dør av kreft skjønner man at livet er for kort til å henge seg opp i det deprimerende og dystre. Gled deg over livet mens man har det, det varer ikke evig; det er min visjon. Slik forandrer man seg vel litt med alderen også....
Frode P.
Et megetsigende blikk.
Glimtene i øynene burde også hatt korn. Nå ser de veldig ''påmalte'' ut.
Avsluttet .
Veldig bra bilde, bortsett fra at det er for kornete etter min smak.
Toini B.
Takker for kommentarer.
Ser nå at bildet kunne hatt bittelitt mer kontrast. (takk Andre')
Kornene liker jeg( ædabæda, Ragnar;)
FIG: takk for lang og fin kommentar. Jeg har da aldri sagt jeg ikke liker bildENE dine. Jeg likte ikke posituren på ditt siste, det er noe helt annet:)
Ellers så ser vi nok litt forskjellig på ting, ja.
Jeg ser ingen grunn til å bare fremstille personer som vakre, yndige og glade. Ingen er det hele tiden.
Og noen er det aldri. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke er glad og positiv og heller ikke dermes sagt at jeg aldri fremstiller personer på den måten:)
Bilder lyver uansett, hehe;)
Finn M G.
Det siste må jeg si meg enig i. Jeg tror nok også at hvis vi to skulle ta bilde av en mann så ville nok det resultatet også blitt ganske så forskjellig. :-)
Atle A.
Finfint. Her er det rom for mange tolkninger. Fint komponert med håret som god ramme. Korninga fungerer også.
stian w.
Utrolig fint blikk korn og toner her..
praktfullt utført !!
:)
ida b.
hm.. hun ligna på caroline, gitt..
Avsluttet .
Flott...argh, jeg blir irritert(kødda), jeg har aldri noe konstruktiv kritikk og si om dem....:-)
Flink DUUUUUUU!!!
Masse flotte portretter og alt det der....
Syns korna funker fett jeg...som sagt ikke no gærli med detta bilde....
Stå på...
Mags
Terje M.
hei toini. et spesielt portrett ,likte øynene spesielt godt. kan ikke bestemme meg om dem er sinte/eller ''bare overrasket'' men det kan være en sak for ''øyet som ser'' korn derimot er jeg ikke så glad i. tett fint utsnitt. bra!!!!
m.hv. TERJE MJ.
Arne S.
Bare en ting å si: FLOTTers - på en meters avstand.
:)
Grethe B.
Hei Toini!
dropper og kommentere den lille diskusjonen over her...men at det er lov og ha ulik smak og stil, det vil jeg si!
Jeg personlig liker det litt dystre og gotiske, småtragiske (kan vel leses i mange av min dikt her på dotten) Livet er ikke bare en dans på roser. Likte det tette utsnittet, det lett tragiske apatiske blikket, sløvheten og passende korn.
Personlighet, spesielt ansikt. Likte det mørke rundt øynene. Og hvis jeg noen gang skal legge ut portretter av kvinner, blir det IKKE med fordelene i front:-))
Stå på, du er dritbra på ditt!
mvh
gt
Rune T.
Portretter er noe jeg bare IKKE får til! Nesten slitsomt å se på bildene dine i så heseende!
Har stor sans for portretter som viser følelser utover de vanglige ansiktsuttrykk og som ikke fremstår som tradisjonelle ''fagportretter.''
Hvis jeg skulle hatt noen til å portrettere barna mine, ville jeg kanskje valgt deg.
Fortsett med utviklingen av dine unike bilder.
Mvh
Rune
Bjørn H.
Dette er chtilig Toini -
Kornene og blikket er jo hele greia her ...
Hadde sikkert vært kult med stort format, og som Arne sier, gjør det seg best på litt avstand -
Bjørn :¤
S. N.
dette var fabelaktig bra og veldig gjennomført,
får assosiasjoner til et bilde jeg har sett av 60-tallsikonet peggy moffitt, og det er ment utelukkende som et kompliment til både fotograf og modell.
s
Rune Edvin H.
Synes i grunnen dette funker ganske bra..
Rune
John G.
Hallo Toini!
Jeg har tittet litt frem og tilbake - bokstavelig talt - på bildet ditt, og i motsetning til Arne Strømme, synes jeg det er kjempespennende med nesetippen kloss opp i skjermen! DA blir det masse å se på, mye mer enn på god avstand. Anbefaler flere å gjøre nettopp dét. Gå tett innpå og oppdag et nytt bilde(hvis jeg får lov å overdrive litt)!!!
Kjempetøft, og nesten skremmende å tenke på dette i f.eks. 2x2 meter!
Blikket alene kunne da sendt noen og hver i dørken...
Takk for meg.
John :-)
Kristoffer R.
Nok et vakkert portrett som uttrykker masse masse. Det er vanskelig å kommentere bildene dine... de er jo så bra alle sammen, og samtidig så subjektive at en kommentar fra en ussel amatør blir litt meningsløs... :-)
Bjarne N.
Et av dine bedre portretter så langt, etter min mening. Vakkert, drømmende, direkte, mystisk, tidløst...; allt på en gang. Kornene kler utrykket. Har ikke noe å utsette på dette.
Avsluttet .
Tøff og alternativ fremstilling av ballongstore dådyrøyne. Som andre vel har vært inne på synes jeg vidvinkelen gjør neseborene litt i meste laget dominerende...he,he...!
Linda L.
Utrolig stilig!!
Liker blikket veldig godt,
mystisk og spennende.
Linda
John-Tore G.
Hei. Dette var tøft. Litt 60 eller 70 tall over dette. Samtidig får jeg litt sånn fashion-følelse her.Kuuult.
mvh John-Tore
Toini B.
Takker for tilbakemeldingene:-)
Carsten A.
Nok et meget bra bilde fra en meget produktiv fotograf! Og produktiv med godsaker, selvsagt!
Kan ikke skjønne at det skulle være noe rart ved blikket, og heller ikke noe deprimerende, dystert eller at det avspeiler tragedie. Her er det et oppmerksomt, nesten intenst, blikk som er med på å gjøre dette portrettet høyst severdig. Skikkelig fint plassert i flaten er det også.
Men også det delikate toneforløpet og den elegant avpassete kornvirkningen er svært fine billedmessige kvaliteter i seg selv.
Bør nok bli en TK6 her!
MVH CA
Thore A.
Flott bilde utført med veldig fin og passende teknikk.
Det eneste jeg lurer på er om ikke det er beskåret litt for tett i toppen? Blikket mitt har en tendens til å falle mot haken hennes og ikke øynene - selv om de har et fint uttrykk.
Men sånn ser jeg bildet - andre ser det nok annerledes.
Merethe W.
Det Carsten har skrevet samsvarer med mitt syn - dette er godsaker:)
Intenst og engasjerende portrett. Litt mer kontrast hadde vært fint.
Georg K.
Toini - this is a just wonderful portrait.
The way I see it - and I took Arnes advice, changed the screen to full-view, moved myself from the chair, went back ca. 1m, lowered my position, changed the screen to full-view - and was falling in love with this image.
I do not see any sad, dark, gothic or other more unpleasant expression's - I simply see a great photo, wonderful framed picturing an accessible face - concentrating on mainly two elements - eyes and mouth.
Both are exceptional strong in this image, and of course they do seem to be also exceptional beautiful - which is a pure association triggered by the photo.
You get all my credit for the heavy use of grain - because I believe that this is in the end creating this special attention the viewer is able to pay to the face - it is, thinking in compositional terms, an ambitious attempt.
Comments, focussing on the sadness, or dark impression are very understandable, even though they are also an reflection towards the shown elements, and they might as true or false as fks. an interpretation like '' the question '' '' the believe'' '' the faith '' the news '' the surprise '' - or simply - the face of a girl.
The photo is in it's - I think the Norwegian word is tolkning - ambivalent, it is first of all a photo of a face, which is very straight, very clean, and still very intensive.
This is purely a result of your photographic skills.
Men, beside of the compliments - the button line is really that this is an astonishing effective photo, touching the perception of many - so there is something more than just a creative use of camera and PS - it touch's nerves.
Erlend M.
Veldig veldig bra! Stilig modell, øynene er et skikkelig blikkfang. Dessuten veldig bra teknisk.. Skal jeg pirke må det være at jeg synes halsen/skuldrene ødelegger litt av den fine ''ramma'' håret danner. Kunne kanskje vært tonet ned litt?
Toini B.
Takker for de siste kommentarene. Blir skikkelig glad for at dere liker det. Liker det veldig godt selv. Så tusen takk for inspirerende kritikk:-))
Erlend: Jepp, jeg er helt enig. Fint du nevner det.
På kopien jeg gav modellen hadde jeg tonet ned skulderen og det funka mye bedre.
:)
Tarjei Ekenes K.
jeg synes dette utrykket var spennende og karismatisk
litt sjeling, temmelig søtt
:-D ! son tarjeiav !
Calemil M.
testa stol og fullskjerm view trixxet men det funka ikke for meg. blikket gir meg ikke det helt store, men du har mange fine s/h portretter her...
Fet teknikk på dette også.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
ePsen
Kunne tenkt meg litt mer kontrast. Opplever at kornene burde vært mørkere og at høylysene på kinnene burde vært en tanke lysere.
- André
ePsen
Greit nok hvis du mener det du sier, men ikke finn på slikt bare for å hevne deg da, det blir jo litt for dumt, eller hva?
Til bildet.
Jeg synes det fungerer bra, blikket og det hele. Ikkeno problemer med lys/skygge denne gang.
Men jeg kan jo ikke la være å etterlyse en versjon uten, eller iallefall med mindre kornighet. Som vanlig!
/Ragnar :-)
/Ragnar
Det finnes hjelp å få for dette :)
ePsen
Selv om dette ikke er et bilde jeg akkurat ville ha hatt på veggen, synes jeg likevel bildet er meget bra, du har din egen stil Toini, flott! Men som du skjønner ville det aldri falle meg inn å portrettere en kvinne på denne måten. Men det er vel fordi jeg er mann? Jeg la nettopp inn et bilde av en tankefull kvinne, men du tar den altså helt ut...
Men altså; i motsetning til deg som ikke hadde særlig sans for mine bilder, ser jeg at du har dine kvaliteter. Jeg kommer heller aldri til å henge et bilde av Edvard Munch i stua, til det er jeg en for gjennomsyra optimist. Når man har passert 40 og ens beste venn dør av kreft skjønner man at livet er for kort til å henge seg opp i det deprimerende og dystre. Gled deg over livet mens man har det, det varer ikke evig; det er min visjon. Slik forandrer man seg vel litt med alderen også....
Glimtene i øynene burde også hatt korn. Nå ser de veldig ''påmalte'' ut.
Ser nå at bildet kunne hatt bittelitt mer kontrast. (takk Andre')
Kornene liker jeg( ædabæda, Ragnar;)
FIG: takk for lang og fin kommentar. Jeg har da aldri sagt jeg ikke liker bildENE dine. Jeg likte ikke posituren på ditt siste, det er noe helt annet:)
Ellers så ser vi nok litt forskjellig på ting, ja.
Jeg ser ingen grunn til å bare fremstille personer som vakre, yndige og glade. Ingen er det hele tiden.
Og noen er det aldri. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke er glad og positiv og heller ikke dermes sagt at jeg aldri fremstiller personer på den måten:)
Bilder lyver uansett, hehe;)
praktfullt utført !!
:)
Flink DUUUUUUU!!!
Masse flotte portretter og alt det der....
Syns korna funker fett jeg...som sagt ikke no gærli med detta bilde....
Stå på...
Mags
m.hv. TERJE MJ.
:)
dropper og kommentere den lille diskusjonen over her...men at det er lov og ha ulik smak og stil, det vil jeg si!
Jeg personlig liker det litt dystre og gotiske, småtragiske (kan vel leses i mange av min dikt her på dotten) Livet er ikke bare en dans på roser. Likte det tette utsnittet, det lett tragiske apatiske blikket, sløvheten og passende korn.
Personlighet, spesielt ansikt. Likte det mørke rundt øynene. Og hvis jeg noen gang skal legge ut portretter av kvinner, blir det IKKE med fordelene i front:-))
Stå på, du er dritbra på ditt!
mvh
gt
Har stor sans for portretter som viser følelser utover de vanglige ansiktsuttrykk og som ikke fremstår som tradisjonelle ''fagportretter.''
Hvis jeg skulle hatt noen til å portrettere barna mine, ville jeg kanskje valgt deg.
Fortsett med utviklingen av dine unike bilder.
Mvh
Rune
Kornene og blikket er jo hele greia her ...
Hadde sikkert vært kult med stort format, og som Arne sier, gjør det seg best på litt avstand -
Bjørn :¤
får assosiasjoner til et bilde jeg har sett av 60-tallsikonet peggy moffitt, og det er ment utelukkende som et kompliment til både fotograf og modell.
s
Rune
Jeg har tittet litt frem og tilbake - bokstavelig talt - på bildet ditt, og i motsetning til Arne Strømme, synes jeg det er kjempespennende med nesetippen kloss opp i skjermen! DA blir det masse å se på, mye mer enn på god avstand. Anbefaler flere å gjøre nettopp dét. Gå tett innpå og oppdag et nytt bilde(hvis jeg får lov å overdrive litt)!!!
Kjempetøft, og nesten skremmende å tenke på dette i f.eks. 2x2 meter!
Blikket alene kunne da sendt noen og hver i dørken...
Takk for meg.
John :-)
Liker blikket veldig godt,
mystisk og spennende.
Linda
mvh John-Tore
Kan ikke skjønne at det skulle være noe rart ved blikket, og heller ikke noe deprimerende, dystert eller at det avspeiler tragedie. Her er det et oppmerksomt, nesten intenst, blikk som er med på å gjøre dette portrettet høyst severdig. Skikkelig fint plassert i flaten er det også.
Men også det delikate toneforløpet og den elegant avpassete kornvirkningen er svært fine billedmessige kvaliteter i seg selv.
Bør nok bli en TK6 her!
MVH CA
Det eneste jeg lurer på er om ikke det er beskåret litt for tett i toppen? Blikket mitt har en tendens til å falle mot haken hennes og ikke øynene - selv om de har et fint uttrykk.
Men sånn ser jeg bildet - andre ser det nok annerledes.
Intenst og engasjerende portrett. Litt mer kontrast hadde vært fint.
The way I see it - and I took Arnes advice, changed the screen to full-view, moved myself from the chair, went back ca. 1m, lowered my position, changed the screen to full-view - and was falling in love with this image.
I do not see any sad, dark, gothic or other more unpleasant expression's - I simply see a great photo, wonderful framed picturing an accessible face - concentrating on mainly two elements - eyes and mouth.
Both are exceptional strong in this image, and of course they do seem to be also exceptional beautiful - which is a pure association triggered by the photo.
You get all my credit for the heavy use of grain - because I believe that this is in the end creating this special attention the viewer is able to pay to the face - it is, thinking in compositional terms, an ambitious attempt.
Comments, focussing on the sadness, or dark impression are very understandable, even though they are also an reflection towards the shown elements, and they might as true or false as fks. an interpretation like '' the question '' '' the believe'' '' the faith '' the news '' the surprise '' - or simply - the face of a girl.
The photo is in it's - I think the Norwegian word is tolkning - ambivalent, it is first of all a photo of a face, which is very straight, very clean, and still very intensive.
This is purely a result of your photographic skills.
Men, beside of the compliments - the button line is really that this is an astonishing effective photo, touching the perception of many - so there is something more than just a creative use of camera and PS - it touch's nerves.
Erlend: Jepp, jeg er helt enig. Fint du nevner det.
På kopien jeg gav modellen hadde jeg tonet ned skulderen og det funka mye bedre.
:)
litt sjeling, temmelig søtt
:-D ! son tarjeiav !
Fet teknikk på dette også.